Řada graficky orientovaných aplikací se později rozrostla o ukázky několika her řízených hlasem. Šlo o to prakticky vyzkoušet, zda by bylo možné využít hlasového ovládání jako pomůcky pro tělesně postižené, speciálně pro děti. Jednou z těchto her je Omalovánka. Uživatelsky jednoduchý design umožňuje dítěti vybrat si některý z připravených černobílých obrázků a podle libosti jej vybarvit. Stačí jen hlasem řídit pohyb kurzoru ve tvaru malé tužky a pro vybranou uzavřenou plochu určovat barvu a její odstín. Testy ukázaly, že podobný typ hry je i pro malé děti (od 4 let) dobře srozumitelný a je vítán zvláště těmi, kterým tělesné postižení či nemoc nedovoluje normální práci s počítačem.
Jiným typem hry je Mosaika, v níž se obrázky sestavují pomocí přemisťování 15 pohyblivých dlaždic. Jde o známý princip, který však hlasovým ovládáním dostal nový rozměr. Dětský hráč si nejenom bystří postřeh a logické myšlení, ale v druhé fázi hry je navíc veden ke správné výslovnosti vybraných slov. Teprve po jejich vyslovení má k dispozici další obrázek, který může opět sestavovat. Zde vyšli autoři programu vstříc i těm skupinám dětí, u nichž je třeba vhodným a zábavným způsobem motivovat snahu o správnou výslovnost.
Více: NOUZA J., HAJEK D.: Speech Training and Motivating Tools for Hearing-Impaired People. 7. Konferenz Elektronische Sprachsignalverarbeitung, Berlin, Germany, November 1996.